15 jaanuar 2009

Sahtlipõhja värviraamatud


Sahtlipõhjas vedeleb nüüd juba viis avaldamata värviraamatut:
Vormel-1 maailmameistrid Vol.2 Vol.1 avaldas Kuma eelmisel aastal.
Ralli MM
Õhuässad
Sportautod
Ulmeautod
Miks ma neid joonistan? Mulle meeldib. Olen aru saanud, et keskmise arvutigraafiku õudusunenägu on nüri joontevedamine ja vektorgraafikas illustratsioonide-skeemide-kaartide tegemine. Mulle seevastu hirmsasti meeldib. Olen käsitsi joonistades kogu aeg enda jaoks ebameeldivalt räpakas olnud ja lausa naudin, kuidas arvuti minu veetud jooned puhasteks joonisteks vormib.
Neis värviraamatuis olen mõnes mõttes ajas tagasi pöördunud ja joonistanud asju, mida ma ise poisipõlves oleks joonistada-värvida tahtnud. Teisest küljest olen andnud alla tahtmisele uurida ja puurida ning võimalikult õige-täpne asi valmis nikerdada.
Viimaste raamatute jooniste puhul ehmatavad ehk suured musta värvi pinnad. Olen värvivaid lapsi üksjagu jälginud ja leidnud, et mõneti parem on vormistada joonis nii, et lapsel poleks erilist kartust üle serva värvida. Täpsuse arendamine on muidugi tähtis, kuid lapse rõõm "Ahhaa, nagu päris tuli..." on olulisem. Laia õhulise vildikaga ka veidi lohakalt värvides saab ka mudilane päris toreda töö valmis. Vähemalt nii ma arvan.
Loodan, et ehk leian ka kirjastaja. Kumast pole paraku vist asja.
Armas lugeja, kas Sina ostaks oma pojale mõne ülalpool toodud raamatuist?

2 kommentaari:

Offf ütles ...

Nyyd on puudu veel ainult "kuulsad filmiautod" - n2iteks "De Lorean" "Batmobile" ja see Audi millega Will Smith kimas filmis nimega "Mina, robot"

Indrek Kuuse ütles ...

Või siis superkangelaste superautod. Näiteks Will Smithi kuulratasega Audi...Batmobil...
Omal ajal tulevad ka need. Kunagi hiljem.
DeLorean DMC on muuseas juba joonistet, kuigi kaugeltki mitte "Back to the Future" versioonis.